2013. november 24., vasárnap

Sós karamellás bonbon Blogkóstolóra

A mostani Blogkóstolón Kisildi blogját kaptam. (Arról, hogy mi ez a játék, már írtam korábban.) A blog nagyon tetszett, sok receptet megnéztem, de igazán ez a sós karamellás bonbon tetszett a legjobban. Ahogy megláttam rögtön tudtam, hogy ezt akarom megcsinálni. A sós karamellát kóstoltam már macaronokban, de még soha nem készítettem otthon, ezért kihívás volt ez a feladat. Az arányokon egy kicsit változtattam, illetve eredetileg fehércsokival szerettem volna megcsinálni, de édesanyám azt mondta, hogy a fehércsokit a szőke brownie-ra tartogatja. Mivel nincs itthon bonbon formánk, - illetve valami ősrégi alumínium, de az köröm nagyságú - ezért a kisebb fajta madeline formában készítettem el. Mindenkinek ajánlom a madeline formát ehhez a bonbonhoz! Kevésbé tömény, mintha mélyebb, klasszikus bonbon formában csináltam volna. Alapjába véve nagyon finomnak tartottam ezt a bonbont! Mindenkinek ajánlom, mert bár fáradtságos és időigényes, mégsem nehéz az elkészítése. 




Hozzávalók (nekem 36 darab lett belőle)


- 15 dkg étcsokoládé apróra vágva

- 30 dkg cukrozott sűrített tej

- 1 csapott kiskanál só


Elkészítés

  1. A sűrített tejet egy olyan lábasba öntöttem, ami bírja a sütőt is, majd beleállítottam egy vízzel megtöltött magas falú tepsibe és 170°-os sütőben 1,5 óráig időnként kevergetve karamellizáltam. Ekkor már viszonylag sűrű, világos narancssárga színe volt. 
  2. Ezalatt 10 dkg csokit felolvasztottam, majd kevergettem egy kicsit (tűzről levéve) és hozzáadtam a maradék csokit, hogy lehűtsem. Ez egy primitív temperálási folyamat. (primitív=nagyon egyszerű)
  3. A formákat ecsettel kikenjük a csokival, majd 10 percre hűtőbe tesszük. Akkor kivesszük és még egyszer kikenjük csokival. Én első körben viszonylag vastagan kentem, ezért csak azokat kentem ki még egyszer, amik vékonykák voltak. Beraktam a formákat a hűtőbe, és a krém elkészüléséig ott hagytam őket. 
  4. Amikor a krém elkészült, hozzáadtam a sót, majd kavargatással lehűtöttem. Még langyos volt egy kissé, amikor a hűtőből kivett formákba töltöttem. (Késsel, kanállal, habzsákkal, ujjal, kinek mi tetszik.) Itt fontos arra figyelni, hogy a krém ne érjen a formák pereméig, mert még talpalni is kell.
  5. A krémmel együtt is betettem a hűtőbe pár percre a bonbonokat, majd a maradék olvasztott csokival befedtem a krémet. Úgy is hűtőbe tettem, majd 1-2 óra szikkadás után kifordítottam a formából és a család nagy szeretettel befalta. 

Megjegyzés

Így Karácsonykor nagyon gasztroajándék is lehet belőlük, csak csomagoljuk be őket egy dobozba, vagy szép fóliába. 

4 megjegyzés:

  1. Mit tesz a kreativitás! :)) Szuper ötlet a madeline forma! Tuti, hogy nagyon finom lett amellett, hogy szépségesek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon finom lett, és szinte azonnal elfogyott. Mindenki, aki kóstolta, dicsérte. :D

      Törlés
  2. Ó, milyen leleményes vagy! Nagyon szép bonbonok!

    VálaszTörlés