2013. november 16., szombat

Csokis pöfeteg - ropogós és puha

Már régen nézegettem ezt a receptet. Nagyon sok helyen találtam leírásokat és képeket, de legjobban TücsökBogár receptje tetszett. Ez alapján készítettem el ezt a nagyon finom és puha, szinte krémesen lágy belsejű kekszet? puszedlit? nem is tudom mi a besorolása a csokis pöfetegnek. Mindenesetre méltán népszerű édességről van szó. Nagyon ajánlom mindenkinek.




Hozzávalók (32 darabhoz)


- 15 dkg étcsokoládé

- 12 dkg liszt

- 3 dkg kakaó

- 1 teáskanál sütőpor

- csipet só

- 8 dkg vaj

- 5 dkg barna cukor

- 7 dkg cukor

- 1 tojás

 - 2 evőkanál tej

A hempergetéshez
- 5-7 dkg kristálycukor

- 5-7 dkg porcukor

Elkészítés

  1. A csokoládét megolvasztjuk, majd félretesszük hűlni. A cukrokat elkezdjük habosra keverni a vajjal és a tojással. A maradék száraz hozzávalót kimérjük és összekeverjük.
  2. A tojásos vajas cukros masszába öntjük a csokit, és alaposan elkeverjük. Fokozatosan hozzáadjuk a száraz hozzávalókat, majd ha egy homogén masszát kapunk hozzácsorgatjuk a tejet. Olyan lágy massza lesz, hogy kézi robotgéppel gond nélkül lehet keverni.
  3. A tésztát folpackba csomagoljuk, majd pár órára a hűtőbe tesszük pihenni. (Én egy éjszakáig hagytam ott.) 
  4. A sütőt előmelegítjük 175°-ra, a különböző cukrokat külön tányérra tesszük. A masszából egyenlő nagyságú golyókat formázunk (úgy könnyebb, hogyha előtte egyenlő nagyságú kockákra feldaraboljuk) és először a kristálycukorban, utána a porcukorban alaposan megforgatjuk. 
  5. Sütőpapíros tepsire tesszük és 12-15 perc alatt megsütjük. Fontos, hogy nem szabad túlsütni, mert kihűléskor úgyis keményedni fog. 

Megjegyzés

Az eredeti recept olvasásakor furcsálltam, hogy kétféle cukorba is meg kell hempergetni, ezért én az egyik tepsi sütit úgy csináltam, hogy csak porcukorban forgattam meg. A tapasztalatom az, hogy ami kristálycukorban is meg volt forgatva, annak a külseje ropogósabb volt, illetve szebben repedezett, úgyhogy nem éri meg spórolni!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése