2013. szeptember 17., kedd

Hagymás gombás egybensült csirke

Nos. Ennek az ételnek érdekes a története. Csirkét szerettünk volna enni, de elfelejtettük kiolvasztani a húst, ezért csak fél háromkor ebédeltünk. Na mindegy. Aztán nem volt alufóliánk, amivel letakarhatjuk a húst, ezért aggódtam, hogy nem fog kellőképpen megpuhulni, csak megégni. (No igen - nem otthon főztem.) Hogy a hús finom puha legyen felöntöttük egy kevés húsalaplével. Nagyon finom volt a szaftja, mert a húsból kisülő zsír és a fűszerek keveredtek benne. 
És a gomba. Drága Zoltán rémálmainak egyik legrettegettebb főhőse. Furcsa, én nagyon szeretem. :) És kitartóan próbálkozom, hogy ő is megszeresse. Igazából ezt az ételt eredménynek könyvelem el magamnak ilyen téren, mert (bár erős fintorgással) két szem gombát is megevett, bár mikor megkérdeztem, hogy milyen volt - hogy ne kelljen belátnia, hogy a gomba jó és finom - férfiasan csak annyit mondott: meg lehetett enni. Szóval itt a bizonyíték, hogy finom volt, mert - akinek vannak makacs férfiismerősei igazat adhatnak nekem - ez egy hatalmas elismerés... Illetve reménykedem benne. 
Még egy dolog, de ez már csak technikai: a kép homályos, mert forrón fényképeztem, és nem túl jó minőségű, de nem tudtam jobbat csinálni, mert már majd éhen haltunk. Pirulhatott volna még egy kicsit a bőre, de így is nagyon jól sikerült. Jó kis ebéd lett belőle. :)





Hozzávalók /3-4 főre/


- 5 egész csirkecomb

- 25 dkg gomba (nekem barna erdei csiperke)

- 1 nagy fej vöröshagyma

- 2-3 gerezd fokhagyma

- fűszerek: só, bors, majoranna, tetszés szerint egyéb (én még kotányi fűszersóval szórtam meg)

- 2,5 dl húsalaplé

- olaj

Elkészítés

  1. A csirkéket meglocsoljuk olajjal, beszórjuk a fűszerekkel, egy nagy tűzálló tálba helyezzük.
  2. A hagymát megpucoljuk, nagyobb darabokra vágjuk, és a csirke közé dobjuk. Ugyanígy feldaraboljuk a gombákat is. Az egészet megszórjuk majorannával. Felöntjük alaplével. Annyi kell (az edény méretétől függ) hogy a csirkék alatt legyen bőven. 
  3. 200°-on sütjük 1,5 óráig, vagy ameddig meg nem puhul. Utána tetszés szerint grill fokozaton megpiríthatjuk.

Megjegyzés

Aki nem szeretne hozzá köretet csinálni, vágjon a hagyma és gomba mellé néhány szem krumplit a hús mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése