2013. május 6., hétfő

Citromkrémes pite

A kánikulák ideje elérkezett. Ilyen nagy melegben pedig jól esik egy üdítő desszert, ami nem csak a hidegsége miatt, hanem az üde savanykássága miatt is ideális. Mikor ma a boltban jártam gondoltam arra, hogy veszek limeot, (bár akkor még a csirkéhez akartam adni) de olyan csúnyák és fonnyadtak voltak, hogy elment tőle a kedvem. Akkor még nem gondoltam, hogy ilyen sütit készülök sütni. Nagyon jól nézett volna ki, ha a krémben van egy kis zöldes árnyalat, szóval majd egyszer úgy is ki fogom próbálni. A receptet egyébként a NOSALTY-n találtam, teljesen véletlenül. Kis átalakításokkal ugyan, de az alapján a recept alapján készítettem el ezt a pitét. 



Hozzávalók


A tésztához
- 175 g liszt

- 100 g hideg vaj

- 1 ek. porcukor

- 1 tojássárgája

A krémhez
- 3 egész tojás + 1 tojásfehérje (az előzőé)

- 125 g kristálycukor

- 2 citrom héja, 1 közepes citrom leve

- 1 dl tejszín

- szárazbab

Elkészítés

  1. A lisztet elmorzsoljuk a vajjal, és összegyúrjuk a cukorral és a tojássárgával. Ne idegeskedjük, ha nagyon morzsolódik a tészta. Ha nem áll össze, adjunk hozzá egy kevés hideg vizet. (Nekem erre nem volt szükség.)  Ha összeállt, csomagoljuk folpackba, és tegyük hűtőbe 20 percre. 
  2. Ha letelt a hűlési idő, két sütőpapír között nyújtsuk ki egy nagy körré. Tegyük egy 29 cm átmérőjű tortaformába (a legegyszerűbb az alsó sütőpapírral együtt.) és ahol eltöredezett, ott nyomkodjuk össze. Csináljunk a tésztából peremet is. Az egészet fedjük be alufóliával, és tegyünk rá 2 marék szárazbabot, hogy a tészta ne púposodjon fel a sütés közben.
  3. Előmelegített sütőben 190°-on 15 percig sütjük.
  4. Eközben a tojásfehérjét (1-et) lazán felverünk, a felét a többi tojáshoz öntjük, a másik felét a kisült tésztára kenjük. A tésztát visszatesszük a sütőbe és még 10 percig sütjük.
  5. A tojásokat a cukorral habosra keverjük. Sűrű masszának kell lennie. Apránként adjuk hozzá a citromlevet és a héjat. A végén csurgassuk hozzá a tejszínt, és azzal is keverjük alaposan össze. 
  6. A sütőt vegyük 135°-ra.
  7. A tésztába öntsük bele a krémet, és az alacsonyabb hőmérsékletű sütőben 30-40 percig sütjük. Akkor van kész, ha a közepe enyhén remeg. Nekem ez inkább olyan 50 perc volt, bár az eredeti receptben 25-öt írtak. 
  8. A süteményt porcukorral megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése