2015. augusztus 3., hétfő

Mogyoróvajas csokis muffin

Nem vagyok nagy muffin rajongó, de nagyon jól tud jönni néha egy bombabiztos recept, amit lehet forróságban is könnyen szállítani és maszatmentesen enni. A már bevált receptemet alakítottam át egy kicsit, most kakaópor került a tésztába és mogyoróvaj a közepébe. Meg szerettem volna még a tetejét szórni sózott pörkölt mogyoróval, de nem tudtam, hogy akinek viszem mennyire viselni az ilyen fajta extremitást, így elálltam ettől a szándékomtól. Persze bevállalósoknak ez egy remek trükk lehet. A muffin szokás szerint elképesztően puha, ízletes és a formája is csodaszép. Ajánlom mindenkinek ezt az alapreceptet és az ízpárosítást is!




Hozzávalók /12 darabhoz/


- 310 ml natúr kefir (eredetileg joghurt, de az nem volt itthon)
- 1 nagy tojás
- 65 ml napraforgóolaj
- 3 kiskanál vaníliás cukor
- 345 g liszt
- 20 dkg cukor
- 1 púpozott teáskanál sütőpor
- fél teáskanál szódabikarbóna
- csipet só
- + mogyorókrém muffinonként 1 kiskanálnyi


Elkészítés

  1. A tojást összekeverjük a joghurttal az olajjal és a cukrokkal. A lisztet elvegyítjük a többi száraz hozzávalóval, és a joghurtos masszába keverjük. Nem baj ha nagyon sűrű ragadós masszát kapunk, ez a cél.  2 púpos evőkanál kakaót kevertem hozzá.
  2. A tésztát felét igazságosan elosztjuk a muffin papírkákban. A tésztakupacokra teszünk egy kiskanál mogyoróvajat. Ha ez megvan rákanalazzuk a maradék masszát, és betesszük az előmelegített 190°-os sütőbe. 20 - 30 percig sütjük. 
A mogyoróvaj nem olvad el, de nagyon krémes marad. A tészta nagyon puha.

2 megjegyzés: