2015. február 27., péntek

Boci süti

Ismerik a Lipóti Pékség zseniális süteményét, a Boci sütit? Nem tudom, ki hogy van vele, de én a szerelmese voltam. Sajnos ez a termékük megszűnt, nem tudom miért. Helyette csak paleós édességeik vannak, ami számomra bosszantó. Nem vagyok a paleo ellensége, kifejezetten érdekes táplálkozásnak tartom, de egyre több finom sütemény szorul háttérbe ezek miatt az édességek miatt, ami zavar. Mert a boci süti igenis finom volt. Helyette van tönkölyös szilvás meg köleses barackos, ami nem feltétlen rossz, de a Boci süti lába nyomát sem csókolhatná meg. Persze túlzok. Ízlések és pofonok... Mindenesetre a süti visszavonása már nem bánt annyira, mert összeollózott receptekből, ilyen olyan ötletekből megalkottam egy receptet, ami (most túlzás nélkül mondom) zseniális! A kép elég rossz lett, ezért inkább elmondom mire kell számítani: édes ropogós morzsakéreg, aztán puha piskóta, a fogak alatt dió ropog, és egyszer csak, mint valami krémes álom, a selymes karamellkrém... Én imádom!! :) És mindenkinek ajánlom!

A blog jövőjét egyenlőre nem tudom. Mindenesetre nagyon hiányzik és az elmúlt néhány főzés nélküli hét (hónap) rádöbbentett arra, hogy igazán ezt szeretném csinálni. :) Remélem lesz újabb recept.


Hozzávalók


A tésztához
- 2 bögre liszt (1 bögre 2,5 dl)
- 1 bögre cukor (fele barna)
- 1 bögre tej
- 1/2 bögre olaj
- 1 tojás
- 1 csomag vaníliás cukor
- 1 csomag sütőpor
- 1 marék durvára vágott dió

A tetejére
- 6 dkg liszt
- 4 dkg cukor
- 4 dkg hideg (!) vaj/margarin

A belsejébe
- sűrű karamellkrém (késztermék vagy házi, lásd tipp)


Elkészítés

  1. A tésztához valókat kikeverjük (akár csak spatulával) a szokásos módon. (Száraz hozzávalók+tej+olaj+tojás+dió)
  2. A tetejére való crumble tésztát összemorzsoljuk. Ennek a tésztának a lényege, hogy darabos legyen, ezért igyekezzünk ugyan a vajat és a lisztet összedolgozni, de nem szabad összegyúrni, inkább ujjakkal kell morzsolgatni. 
  3. A tésztát egy közepes sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük. (Vagy muffin formákba, úgy is remek lehet!) A sűrű karamellkrémet sűrűn belekanalazzuk, ahogy a túrós-kakaós bocisütinél szokás. (lásd) A crumbe tésztát egyenletesen a tetejére szórjuk és előmelegített sütőben 180°-on 35-45 percig sütjük. Tűpróbával ellenőrizzük, hogy kész van e.

Tipp

Dinának van egy remek karamellkrémje ami szerintem jól használható ide is. Vagy lehet összetörni vajkaramellát, és azt szórni a tésztára, hátha megolvad. Bár ezt nem próbáltam. :) Én ilyet használtam, nagyon bejött. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése