2014. július 8., kedd

Tripla csokis cookie

Rachel Allen. A dupla csokis kekszét sütöttem meg, aminek a receptjét ezen az oldalon találtam. A recepten annyit variáltam, hogy fél adagban sütöttem meg, illetve a csoki 2/3-át fehér csokicseppekre cseréltem, így triplán csokis lett. A végeredmény? Valami eszméletlen... Belül puha keksz, a szélein ropogós, a fehér csoki enyhén karamelles ízű, míg az egész tömény csokis... Régóta hajszolok már egy olyan igazi amerikai cookie receptet. Most megtaláltam. Nem lehet vele hibázni.





Hozzávalók 

(körülbelül 40 darabhoz és ez csak fél adag! - bár igen gyorsan elfogy)

-112 g puha vaj

- 150 g porcukor és 1 evőkanál vaníliás cukor

- 1 nagy tojás

- 1 teáskanál vanília aroma vagy kivonat

- 112 g liszt

- 2 evőkanál cukrozatlan kakaópor

- 1 csapott teáskanál szódabikarbóna

- 60 g csoki (nálam 40 fehér, 20 étcsoki)


Elkészítés

  1. Előmelegítjük a sütőt 180°-ra.
  2. A vajat egy tálban kikeverem. Hozzáadom a cukrokat és habosra keverem, majd sorra mehet bele a tojás, az aroma, majd a szódabikarbónával és kakaóval összekevert liszt.
  3. A csokikat durvára daraboljuk és a masszához keverjük. 
  4. Egy sütőpapíros sütőlapra egy kanál és az ujjunk segítségével halmokat rakunk, figyeljünk, hogy legyen a dombok között legalább 3 ujjnyi távolság, mert terülni fognak. 
  5. A sütőben 10-14 perc alatt megsütjük. (Akkor jó, ha már kilapult és kicsit ráncos a felülete. Ha úgy szeretnénk, hogy a közepe puha legyen vegyük ki hamarabb - 10-12 perc, ha ropogósra szeretnénk maradjon tovább - 13-14 perc)





1 megjegyzés: