2014. június 28., szombat

Váncza: Szerelmes levél

A 200. bejegyzésem okán egy játékot hirdettem (itt) aminek lényege, hogy egy-egy Váncza sütit felelevenítsünk. Én a Szerelmes levél nevű süteményét sütöttem meg, kis változtatásokkal. A sütemény nagyon nagyon finom lett. De csúnya. Szétnyílt. De tényleg olyan finom lett, hogy legközelebb szerintem dupla mennyiségből fogom készíteni, bár úgy kicsit húzós a 10 tojás. A maradék habból pedig "melléktermékként" egy nagyon finom mágnás diós lepény lett. Nagyon jó sütemény, finom omlós a tésztája, a tölteléke pedig minden dió szerető ember álma. Mindenkinek ajánlom.





Hozzávalók


- 30 dkg liszt

- fél csomag sütőpor

- 20 dkg margarin

- 5 tojássárga

A töltelékhez
- 20 dkg dió

- 10 dkg mogyoró

- 7 tojásfehérje (eredetileg 5)

- 20 dkg cukor

- 1 evőkanál vaníliás cukor

- 1 tojás+még egy a kenéshez (ezt kifelejtettem)

- fél citrom leve

Elkészítés

  1. A lisztet és a margarint elmorzsoltam, hozzáadtam a tojásokat és összegyúrtam. 
  2. A fehérjéket elkezdjük verni. Mikor már habos, de még nem kemény hozzá adjuk a cukrot és kemény, fényes habot verünk belőle. 
  3. A tésztát 16 gombócra szedjük, majd kinyújtjuk négyzet alakúra, a közepébe diótölteléket halmozunk és összehajtjuk, (eredetileg két oldalról be kell hajtani, alulról pedig kissé felcsavarni. Én is ezzel próbálkoztam de nem igazán ment) megkenjük tojással (ezt kifelejtettem) és 180-on addig sütjük ameddig egy kicsit megpirul. Körülbelül 15-20 perc. Porcukorral megszórjuk.
  4. A maradék tojáshabot egy egyszerű mágnás dióst készítettem, annyi különbséggel, hogy csatos torta formában sütöttem, és a tojás helyett tejfölt használtam, illetve elhagytam a citromhéjat. Nagyon finom lett az is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése