2014. június 2., hétfő

Pizzák - Fradi pite és májas pizza a 64. VKF!-re

A pizzákat a bioporta által kiírt 64. VKF! fordulóra készítettem. A kiírás itt olvasható.
Kicsit fura lesz ez a recept, a zavarosságért pedig előre is bocsánatot kérek. A leírt tésztából 2 pizza lesz, de normál esetben lehet három is. Szóval: a tésztát három golyóba kell szedni, így kapnánk 3 darab kicsi (kb 20 cm átmérőjű) pizzát. én egy ilyen kicsit csináltam, a másikból pedig egy pizza pitét/lepényt(?). A tésztát instant élesztővel kellett volna csinálni, de nem volt erőm lemenni a boltba, így megnéztem, milyen sütőporral. Nyersen nagyon jó állagú tészta, sülve is frissen nagyon finom ropogós, másnaposan azonban kiszárad, így ha nem vagyunk biztosak abban, hogy mindent azonnal fel fogunk falni, akkor próbálkozzunk inkább az élesztős változattal. Én a kicsit egy tükör tojással és a tegnapi megmaradt szalonnával dinsztelt májjal illetve zsályalevelekkel ízesítettem, fantasztikus lett! A pite meg amolyan Fradisan (Mindent bele!) elnyelte a maradékokat, úgymint: 1 szelet sült padlizsán (tegnap vacsora), 1 nyomi paradicsom, illetve a hűtőben fellelt már kissé kemény sajtok, valamint a csülkös bablevesből megmaradt csülök nagy része. Bármi tehető bele, mindenhogy finom. És nem kell kidobni a maradékokat! A tészta recept Jamie Olivertől származik. A képek alatt találhatóak a receptek.

A paradicsomos, májas zsályás tojásos pizza 
- avagy nem a sajt teszi a pizzát, nélküle is csoda jó tud lenni! -


Fradi pizza lepény
- Mindent bele! -




Hozzávalók a tésztához


- 50 dkg liszt

- 1-2 nagy csipet só

- 1 kiskanál sütőpor (instant élesztő kellett volna, az nem volt.)

- 1 evőkanál szűz olívaolaj

- langyos víz (kb. 1-1,5 dl)

Elkészítés

  1. A hozzávalókat összegyúrjuk. A vízből annyit használjunk, hogy egy ruganyos tésztát kapjunk. Nem kell megijedni, először nem akar majd összeállni, aztán hipp hopp kész lesz. Ha túl sok vizet használtunk tegyünk bele még lisztet.Ha élesztővel dolgozunk, akkor meleg helyen lefedve kelesszük. válasszuk hátrom részre.

A feltéthez
- 3-4 db nagyobb csirkemáj

- 1 fej vöröshagyma, szalonna (elhagyható)

- 2 nagy evőkanál tejföl

- 1-2 gerezd fokhagyma

- só, bors

- 4 szelet paradicsom (a többi mehet a többi pizzára, vagy a fradiba)

- 1 tojás


Elkészítés

  1. Az apróra vágott hagymát és a szalonnát dinszteljük meg, majd pirítsuk meg rajta a kockákra vágott májat. (Így magában is felséges például főzelék feltétként, vagy csak pirítóson. Nálam ez maradék volt.)
  2. A tejfölt kikevertem a sóval és a borssal. 
  3. Az egyik pizza gombócot kinyújtottam vékonyra (próbálkoztam a kör alakkal is), majd megkentem a tejföllel, a széleinél vékonyan, a közepén vastagabban. A tészta peremét egy kicsit felcsavartam (vagy hajtottam) hogy a tükörtojás ne folyjon le. A tejfölön elrendeztem a paradicsom szeleteket és ráütöttem a tojást. Beszórtam zsályalevelekkel, és a sütő legmagasabb fokozatán (előmelegítve) addig sütöttem, míg a tojás valamelyest megszilárdult (még nem volt kész!). Ekkor elrendeztem rajta a májakat, és visszatoltam a sütőbe addig, míg a tészta pereme kissé megpirult és a tojás is elkészült. 

 

Hozzávalók a Fradi pitéhez

- 2 gombóc pizza tészta

- tölteléknek pedig bármi: zöldségek (pl: paradicsom, kukorica, hagyma, cukkini, padlizsán, paprika), húsok (sonka, bacon, szalámi, kolbász, főtt sonka, maradék főtt vagy sült hús), sajtok, fűszerek.

Elkészítés

  1. A töltelékhez valókat apróra vágjuk, a sajtokat lereszeljük. 
  2. A két pizza tészta gombócot akkorára nyújtjuk amekkorára tudjuk (vagy szeretnénk) és egy sütőpapírral bélelt sütőformába elhelyezzük az egyik tészta lapot. (Nem is kell annyira figyelni az alakjára, mert kézzel simán el lehet dolgozni az esetleges csúnya részeket.) Az alapot én megkentem vastagon tejföllel és ráhalmoztam a tölteléket. A másik gombócot is akkorára nyújtjuk, hogy befedje a pizza-pitét, majd a széleiket összenyomkodjuk, és a pite alá hajtogatjuk, hogy ne látsszon. A tetejére egy keresztet vágtam, amit kihajtogattam, hogy szép legyen, és hogy a gőz el tudjon távozni belőle. 
  3. Előmelegített sütőben a legmagasabb fokozaton addig sütöttem, míg egy kicsit a tészta megpirult, ekkor kivettem, reszeltem a tetejére egy kevés sajtot, és grill fokozaton rásütöttem. (Akkor jó ha piros, én ezt nem tudtam megvárni.) Mi ketchuppal ettük. Mindenkinek ízlett. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése