2014. június 30., hétfő

Cseresznyés tejpite

Ez az első sütemény, amit teljesen egyedül készítettem. A receptet innen a Vöröskaktuszról szedtem és fel akartam dobni egy kis gyümölccsel, úgyhogy cseresznyebefőttet raktam bele. A gondok már a sütőedény kiválasztásánál elkezdődtek. Csak egy tortapiskóta formát találtam, gondoltam jó lesz az... Mentek is a dolgok egymás után, elkészült a tészta, elkezdtem a formába önteni, de a forma hamar megtelt és egy nagy adag tészta kimaradt. Nem akartam több adagot készíteni, úgyhogy elraktam hátha jó lesz még palacsintának. Na mindegy. Ezután belerakosgattam a cseresznyét, amit a tészta el sem lepett, hurrá! Sütés előtt a formát kikentem olajjal és megszórtam liszttel. A sütő bekapcsolása sem volt zökkenőmentes, de valahogy csak sikerült. Sütés közben a tészta picit felpuffadt és felébredt bennem a remény, hogy nem lesz túl vékony, nyers és ehetetlen. A megadott sütési idő után kivettem és megpróbáltam kiszedni a formából. Sikertelenül, ugyanis rendesen odaragadt. Ezek után kénytelen voltam barbár eszközökhöz folyamodni és végre sikerült kivennem a formából. Szeletekre vágtam, majd megszórtam porcukorral. Annyira nem sikerült jól, legalábbis külsőre. Az íze a palacsintához hasonlít, amit kifejezetten szeretek és így nekem nagyon ízlett. Összességében nem bántam meg. hogy ezt próbáltam ki, szórakoztató volt bénázásom. A család hamar befalta, bár lehet, hogy csak azért, hogy ne szegjék kedvemet a további sütögetés iránt. De ezt most mindegy. Íme a recept:
  • 10 dkg kristálycukor
  • 17 dkg liszt
  • 2 dkg vaníliás cukor
  • fél liter tej 
  • 2 tojás
  • fél üveg cseresznyebefőtt  



Az elkészítése a blogon megtalálható, annyiban változtattam, hogy a formába cseresznye befőttet tettem, erre öntöttem a tésztát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése