2014. május 30., péntek

Szőke brownie - Blondie

Mikor ezt a sütit készítettem meg voltam győződve arról, hogy rossz lesz. A mandula szimpatikus volt (pláne ekkora dózisban) de a fehér csokival nem voltam (vagyok?) kibékülve. Az okosok szerint az ember csak a színe miatt érzi édesebbnek a fehér csokit a tejcsokitól. Nem próbáltam ugyan még csukott szemmel letesztelni a kettőt, de meggyőződésem, hogy nem így van. A fehér csokiban van valami túl erőszakos mellékíz. Nekem az ízéről mindig a behízelgő emberek jutnak eszembe... Nem jön be egyszerűen. Ez a sütemény azonban fergeteges volt. Komolyan mondom, nagyon ízlett. Melegen krémes volt szinte a belseje, elolvadt az ember nyelvén, azt az erőszakos édességet pedig eltompította a mandula, nagyon finom volt. Hidegen egy könnyebben vágható, de még mindig ragacsos (állagra, nem tapintásra) és puha édesség. Nem tudnám megmondani hogy a finomabb. (Az első kép hidegen készült ma reggel, az alsó a sütés után 15 perccel, tegnap este.) 
Pár szó a receptről: nem tudom honnan való. Édesanyám valahonnan kiírta ezt a receptet még 1-2 éve, és azóta gyűjtögeti a fehér csokit és a mandulát, hogy egyszer majd megsüti. (Nem akarok plagizálni, ha valaki felismeri hogy az ő receptje szóljon és rögtön kiírom a forrást.) Egy jó tanács: ne süthető csokicseppet próbáljanak olvasztani mint én... :) És persze aki nem kóstolta süsse meg! Ugyanolyan mint a klasszikus brownie, csak fehér és mandulás.




Hozzávalók


- 125 g fehér csokoládé durvára vágva

- 60 g vaj

- 2 tojás

- 1 csipet só

- 150 g kristálycukor

- 1 evőkanál vaníliás cukor

- 75 g finomliszt

- 100 g őrölt mandula (mandulaliszt) nálam héjas, de lehet hámozott is 

- 100 g darabolt mandula (nálam mandula forgács és szeletelt mandula)


Elkészítés

  1. A fehér csokoládét és a vajat összeolvasztjuk.
  2. A tojásokat a cukorral addig keverjük, míg kivilágosodik. Ekkor hozzácsurgatjuk a csokis vajat, apránként a lisztet, mandulalisztet, sót. Mikor alaposan elkeveredett spaktulával belekeverjük a darabolt mandulának (vagy amit annak szánunk) a 2/3-át. 
  3. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és megszórjuk a maradék mandulával. 
  4. 180°-ra előmelegített sütőben kb 20 percet sütjük. (Nálam 19 perc volt.)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése