2014. május 16., péntek

Rakott gombás rizs paradicsom salsa-félével

Maradt itthon egy adag rizs, ami sehogy sem akart elfogyni. Ugyanez állt pár szem szép gombára. Az egyik fele már töltelékkel végezte, de néhány darab még mindig a hűtőben árválkodott. Gondolkodtam, hogy mi legyen belőle, mikor eszembe jutott, hát rizottó! De az főtt rizzsel... Jó, akkor tejfölözzük meg pakoljuk meg egy mázsa reszelt sajttal, és dobjuk be a sütőbe. Úgy minden jó. (és tényleg!) A salsáról pedig tudom, hogy ez nem az igazi, hisz kéne bele még egy kis hagyma, jó adag chili és valami fűszernövény is, de nézzék el nekem, hogy így nevezem. Mégis, hogy lehetne hívni egy maréknyi apróra vágott fűszeres paradicsomot? A rakott rizottó(?) (végtére is alaplé, rizs, gomba) nagyon jól sikerült, kifejezetten finom, krémes. 



Hozzávalók (2-5 főre)


- 6 fej (nagyobb) gomba

- 1 fej vöröshagyma

- 2-3 bacon szalonna

- 2-3 gerezd fokhagyma

- 1 dl levesalap

- 1 paradicsom

- 1 tányérnyi főtt rizs (kb. 2 maréknyi)

- 2 evőkanál tejföl

- fűszerek: só, bors, szárított majoranna

- reszelt sajt (minél több, annál jobb)

A salsa-féléhez
- 1 paradicsom

- só, bors, majoranna


Elkészítés

  1. Előmelegítjük a sütőt 180°-ra.
  2. Egy kevés olajon megdinsztelünk egy fej apróra vágott vöröshagymát, hozzáadjuk a szalonnát, majd a felszeletelt gombát is. Sózzuk, borsozzuk, majorannázzuk. Mikor elforrta a levét felöntjük az alaplével. Beleszórjuk a nagyon apróra vágott paradicsomot, majd ha elvegyült, beleszórjuk a főtt rizst és a tejföllel alaposan összekeverjük. 1-2 percig összemelegítjük.
  3. Egy kisebb sütőtálat (nálam 18x27cm) vékonyan kivajazunk, beleöntjük az illatos gombás rizst, és elrendezzük. Reszelt sajttal beszórjuk. A sütőben 5 percig sütjük, majd addig grillezzük, míg piros lesz a teteje. 
  4. A salsához (vagy zöldséges körethez?) a paradicsomot apróra vágtam, sóztam, borsoztam, és hogy visszaköszönjön a rakott rizs íze majorannáztam. A rizsre halmoztam, és úgy tálaltam. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése