2014. május 13., kedd

Joghurtos sültpadlizsán saláta

Egyszer egy török étteremben joghurtos padlizsánsalátát rendeltem. Nagy reményekkel kóstoltam bele, mert sok embertől hallottam, hogy milyen finom... Borzalmas volt. Kevés dolog van, amit nem eszek meg, egyáltalán nem vagyok válogatós, de azt egyszerűen nem voltam képes megenni. De nem akartam annyiban hagyni, hisz egy rossz étel olyan mint a ló, ami ledob, vissza kell rá ülni, hogy utána az ember ne féljen élete végéig tőlük. Szóval valamit ami nagyon nem jött be újra meg kell kóstolni más körülmények között. Mivel tartottam attól, hogy bármely más török gyorsétteremben ugyanilyen borzasztó olajos szottyadt padlizsános izét kapok, ezért úgy döntöttem kipróbálom itthoni körülmények között. A kísérlet fantasztikusan sikerült. Ez a saláta köszönő viszonyban sincs gyorséttermi társaival. Nem az olcsó olaj íz a domináns, hanem a fűszeres puha ropogós padlizsán, ezt csak megkoronázza a könnyű öntet. Az újhagyma meg passzol hozzá. Ha kóstoltál már elfuserált joghurtos padlizsán salátát, készítsd el otthon, fényévekkel jobb lesz! Ó, és a paprikás olaj. Hát az úgy volt, hogy a chili és vanílián láttam egy receptet ahol a tojás és spárga paprikás vajjal volt meglocsolva. Ez adta az ötletet. Bár a vajból olaj lett, de különlegessé tette a salátát.







Hozzávalók /1 főre, előételként két főre/


- 1 közepes padlizsán

- fűszerek: só, bors, őrölt koriandermag

- tetszés szerinti fűszerkeverék a padlizsánra (nálam kotányi grillezett zöldségekre való)

- olaj

A joghurtos öntethez
- 2 evőkanál joghurt

- kis csipet só, bors

- kis csipet őrölt koriandermag

A paprikás olajhoz
- 1 csipet édes pirospaprika

- 2 kiskanál olaj

- újhagyma zöldje


Elkészítés

  1. A padlizsánt kicsi kockákra vágjuk, besózzuk, és hagyjuk 10 percig állni. Ezután a levét letörölgetjük, kicsit olajozzuk majd fűszerezzük a kiválasztott keverékkel, ha kell sóval borssal és korianderrel. Egy olajjal megkent alufóliával bélelt tepsibe tesszük és 180°-on 15 percig sütjük, majd grill fokozaton megpirítjuk.
  2. A joghurtot enyhén megsózzuk, borsozzuk, őrölt koriandermaggal ízesítjük. A tál alján szétkenünk egy adag öntetet, erre halmozzuk a padlizsánt, amit meglocsolunk a joghurttal és a paprikával kikevert olajjal is. Újhagyma zölddel megszórva kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése