2014. május 17., szombat

Fahéjas amerikai sütemény

Az első blogkóstolón amin részt vettem Sasóhoz osztottak be, ahol rengeteg jó sütemény receptjét kiírtam, de a brownie-t sütöttem meg. Azóta epedezve gondoltam a Cinnamon Roll Cake-re, a fantasztikus amerikai fahéjas sütire. Most akadt a kezembe egy szamárfüles papírfecni, amire rá voltak firkantva a hozzávalók és az elkészítés címszavakban. Nem késlekedtem sokat, gyorsan megsütöttem. Háromnegyed hét körül vettem ki a sütőből, fél kilencre egy darab sem maradt. Mindenkinek nagyon ízlett. Az alaptészta íze hasonlít egy kissé a tejpitéhez, de az állaga miatt sokkal szerethetőbb. A töltelék pedig nagyon-nagyon-nagyon-nagyon finom.  Nálam 10/10 pontos ez a sütemény, hálás köszönet érte Sasónak! Szerintem visszajáró vendég lesz nálunk ez a fahéjas csoda!



Hozzávalók (1 bögre 2,5 dl-nek felel meg)


- 2 bögre (amerikaiasan cup) liszt

- 1 bögre cukor

- 1 csipet só

- 4 teáskanál sütőpor a lisztbe keverve

- 2 tojás

- 2 teáskanál vanília aroma

- 1,5 bögre tej

- fél bögre olvasztott vaj (hála Sasónak tudjuk: 11 dkg)

A fahéjas "töltelékhez"
- 1 bögre puha vaj

- 1 bögre cukor

- 1 evőkanál fahéj

- 2 evőkanál liszt


Elkészítés

  1. A sütőt előmelegítjük 180°-ra.
  2. A tojásokat a cukorral kikeverjük, bele jön a vanília aroma, majd felváltva a tej és a liszt. Végül belecsorgatjuk az olvasztott vajat. Villámgyorsan kész van. Ne aggódjanak, akkor jó ha sűrű palacsintatésztaszerű a massza.
  3. A töltelékhez valókat alaposan kikeverjük egy spaktulával. A tésztát egy sütőpapírral bélelt magas falú tepsibe öntjük. A tölteléket rápötyögtetjük és kissé elkeverjük, hogy márványos legyen. 
  4. 180°-os sütőben 30-35 percig sütjük. Aki a tetejére még mázat is szeretne nézze meg az eredeti receptet, ott arra is van recept. Én ezt már túlzásnak tartottam, de édesszájúaknak belefér. Összességében egy nagyon jó sütemény, 40 perc alatt elkészíthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése