2014. január 7., kedd

Blogkóstoló - Svéd citromtorta

Már ugyan készítettem egy tejpitét a Blogkóstolóra, de Zsuzsi oldalát böngészve találtam még egy receptet, amit feltétlen ki szerettem volna próbálni. Sőt, igazából ezt szerettem volna először, de mivel ez a recept is egy blogkóstolós finomság (Zsuzsi anno Gasztromanótól készítette el ezt a tortát) ezért kicsit csalásnak éreztem. Mindenesetre gondoltam azért a játékba belefér, pláne így második versenyzőként. A süteményről: fergeteges. Nagyon jó. Az előírt citrommennyiségnél (1 db) kevesebbet használtam, de így is kellően citromos lett. Nagyon jó recept, egyszerű, gyors, nem macerás és nagyon finom puha.



 




Hozzávalók


- 2 tojás

- 15 dkg olvasztott vaj

- 10 dkg liszt

- 15 dkg cukor

- 1 csomag vaníliás cukor

- fél citrom leve és 1 citrom héja

- hámozott mandulaforgács a tetejére (elhagyható)


Elkészítés


  1. A tojást a cukorral sűrűre kevertem, belecsepegtettem a citromlevet, hozzáadtam a héjat, lisztet, majd végül az olvasztott vajat. Kivajazott, lisztezett formába (kicsi) öntöttem, megszórtam a mandulával.
  2. 150°-os sütőben sütöttem 25-30 percig. Porcukorral megszórva vagy magában nagyon finom. 

2 megjegyzés:

  1. Látom, találtál még egy finomságot :) Örülök, nagyon ízlett nekünk is.

    VálaszTörlés