2013. november 5., kedd

Padlizsánkrém

A padlizsánkrém egy - szerintem - elég megosztó étel, valaki vagy nagyon szereti, vagy egyáltalán nem. Én az első tábor számát gyarapítom. Még nem csináltam padlizsánból krémet, de már sok félét kóstoltam, ezért úgy döntöttem csinálok valamit a saját ízlésem szerint. A leggyakoribb az a krém, amibe majonéz kerül, ám azt én nem igazán szeretem a túlzott olajossága miatt - mondjuk ez nem áll a házi majonézre. Lényeg a lényeg, hogy ezt a krémet nem majonézzel tettem krémessé, hanem tejföllel. Nem akartam erőteljesen fűszerezni, mert azt szerettem volna, ha a padlizsán íze dominál benne. Pirítós kenyérrel tálalva lilahagymával és paradicsommal nagyon jó!




Hozzávalók (4-6 főre)


- 2 friss közepes nagyságú padlizsán

- só, bors

- citromlé

- 1 nagy kanál tejföl

- 1 duci gerezd fokhagyma


Elkészítés

  1. A padlizsánokat félbevágjuk, és vágott felével lefelé egy sütőpapírral, vagy alufóliával bélelt tepsiben puhára sütjük. Ha megsült egy picit hűlni hagyjuk, majd melegen könnyedén lehúzzuk a héját.
  2. A padlizsán belsejét egy villával pürésítjük, majd aprító gépbe vagy turmixba tesszük és krémesre turmixoljuk. Alaposan sózzuk, borsozzuk, a fokhagymát is belepréseljük. Alaposan átturmixoljuk, majd egy kanál tejföllel elkeverjük.
  3. Frissen is jó, de ha hűtőben áll 1-2 órát akkor a legfinomabb, mert az ízei összeérnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése