2013. augusztus 20., kedd

Saláta zöldségből, gyümölcsből, fehérboros öntettel

Azért szeretem a salátákat, mert nem kell hozzá recept, egyszerűen azt vágunk apróra, amit szeretünk. Persze vannak olyan zöldségek, amik kifejezetten illenek egymáshoz, vagy megszokott ízkompozíciók, de a saláta elkészítésekor a saját ízlés a meghatározó. Szeretem ilyenkor, hogy végigszaglászom a fűszeres polcot, hogy ugyan mit tegyek az öntetbe? A legszabadabb műfaj a világon. Ma ezt ettem reggelire. Ne kövessétek a receptet! Találjatok ki új ízeket! Egyébként ez a saláta nagyon finom, ha nincs más ötlet, vagy más hozzávaló, akkor ajánlom kipróbálásra. :)


Hozzávalók /2 főre/


- 10 dkg kígyóuborka

- 1 kisebb répa

- 1 kis alma (tetszés szerint savanykás vagy édes, nekem golden)

- 1 nektarin

- 3 ek. kefir

- 3 kiskanál fehérbor (aki annyira nem szeretné érezni az ízét kevesebbet tegyen hozzá)

- bors

- pár levél friss bazsalikom


Elkészítés

  1. Az uborkát és a répát reszelővel vagy kézzel hosszú csíkokra vágjuk. Én kézzel szeretem az ilyeneket csinálni, mert ha reszelem, akkor nagyon vékony a répa, jobban szeretem ha vastagabb. A nektarint és az almát is felcsíkozzuk, és kézzel összeforgatjuk.
  2. A kefirt simára keverjük a borral, majd tetszés szerint megborsozzuk. Leöntjük vele a salátát, vagy mellé kínáljuk. Tálalás előtt megszórjuk apróra vágott friss bazsalikommal. Camembert sajttal nagyon finom!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése