2013. augusztus 23., péntek

Mágnás diós lepény

Más néven diós rácsos. Nagyon népszerű sütemény, amit szintén nagymamám recept gyűjteményéből sütöttem. Érdekes, mert amikor összevettem Édesanyám receptjével Nagymama leírását, a különbség csak annyi volt, hogy Édesanya 5 dkg liszttel többet használt a tésztához. Megsütöttem a süteményt, (Nagymamám receptje alapján)  mennyei lett. Csak annyi változtattam, hogy pluszba tettem a töltelékhez 2 tojásfehérjét, mert azt el kellett használni, illetve nem használtam citromot, mert nem volt itthon.




Hozzávalók


A tésztához
- 30 dkg liszt

- 20 dkg margarin

- 1 sütőpor

- 10 dkg cukor

- 1 tojás

- (1 citrom héja és fél citrom leve)

A töltelékhez
- 3 tojás szétválasztva (+ 2 tojásfehérje)

- 15 dkg darált dió

- 12 dkg cukor

- baracklekvár (2-3 evőkanál)


Elkészítés

  1. A tésztához valók közül a lisztet elmorzsoljuk a zsiradékkal, majd összegyúrjuk a többi alapanyaggal. Az 1/4-ét félre tesszük, a nagyobb darabot pedig tepsi nagyságúra nyújtjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük és 5-8 perc alatt elősütjük.
  2. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük, majd a sárgákat habosra keverjük (világosodásig) és hozzáadjuk a diót. A kemény habbál veszünk egy kanálnyit, és azzal fellazítjuk a diós masszát. Ilyenkor nem számít, ha összetörik. A maradék fehérjét már óvatosan keverjük bele, hogy ne törjön. 
  3. Az elősütött lapot kenjük meg lekvárral, majd öntsük le a diós masszával. A maradék tésztából formázzunk hosszú vékony "hernyókat", ezzel rácsozzuk be a tetejét. 
  4. Az előmelegített 180°-os sütőben süssük készre körülbelül 30-40 perc alatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése