2013. július 16., kedd

Meggydzsem

Minden nyáron készítünk meggydzsemet, aminek óriási sikere van mindig itthon. Ha télen kibontunk egy üveggel rögtön elfogy, percek alatt. Kenyérrel, vagy sütibe is nagyon finom (például ezt is ezzel csináltam) de töredelmesen bevallom, hogy én egy szál kiskanállal is neki szoktam esni. 8 kg mennyiségből csináltam, aki kevesebbet szeretne az arányokat megtartva (vagy ízlés szerint a cukor mennyiségét növelve vagy csökkentve) változtathatja.




Hozzávalók


- 8 kg meggy (a magozás előtt lemérve)

- 6 kg cukor

- nátrium benzoát


Elkészítés

  1. A meggyet megmossuk és kimagozzuk. Én a 8 kg-ot ketté vettem. Két nagy tálban 4-4 kg-hoz adtam 3-3 kg cukrot. A tálba tettem még fél teáskanál nátrium benzoátot. 
  2. Három napig állni hagyjuk, de időnként keverjük át (minél gyakrabban) az a lényeg, hogy a cukor feloldódjon. Ha már jó, töltsük üvegekbe, szórjunk rá egy késhegynyi nátrium benzoátot majd zárjuk le légmentesen. (befőzési fólia és kupak) 
  3. Az üvegeket csavarjuk újságpapírba, állítsuk egy nagy lábasba, öntsük körül vízzel, és 15-20 perc alatt hagyjuk kis lángon rotyogni. Ha letelt az idő, hagyjuk a vízben kihűlni. 
  4. Ha teljesen lehűlt törölgessük meg, címkézzük meg.
  5. Lezárva nagyon sokáig eláll, kibontva érdemes hűtőben tartani (ha nem fogy el azonnal).

2 megjegyzés:

  1. "A nátrium benzoát csodákra képes(a hullákat is tartósitja) "/nagymamám/

    VálaszTörlés