2013. július 23., kedd

Karamellás mikrós süti 5 perc alatt

Egyszer már sütöttem mikróban egyszemélyes sütit, de annak a tésztája olajosabb volt és szivacsosabb. Ezt a receptet a Cosmo sütiblogján találtam (ahol egyébként még vannak jó párperces mikrós sütemény receptek) és egy ideig csak nézegettem, aztán ma, mivel egy kicsit borongós volt az idő, úgy döntöttem, hogy megsütöm. Nagyon finom lett. Kicsit olyan brownie állagú volt. Ezzel meglepett, azt hittem szárazabb lesz. Ha omlós karamellát használunk, ami amúgy is puha, akkor a karamell el fog olvadni. (Nekem azért nem olvadt, csak puhult, mert én egy elég kemény karamellát használtam.) Ez a süti eredetileg egy személyes, de szerintem elég nagy adag ahhoz, hogy kettőnek is jusson belőle.




Hozzávalók /2 főre/


- 4 evőkanál liszt

- 4 evőkanál cukor (nálam 2 ek. barnacukor, 2 ek. kristálycukor)

- 3 evőkanál kakaópor (jó minőségű)
- fél teáskanál sütőpor
- 1 tojás
- 3 evőkanál tej
- 1 evőkanál olivaolaj
- 2 db omlós karamella cukorka 


Elkészítés

  1. A tojást és a cukrokat keverjük el egymással, majd adjuk hozzá a liszttel elkevert sütőport és a kakaóport. Hígítsuk a tejjel, majd keverjük bele az olívaolajat. 
  2. Egy nagyobb bögrét (nagyobbat, mint amiben elfér, mert púposodni fog) töltsük meg félig a tésztával, majd tegyük bele a félbe tört (vagy kisebb kockákra vágott) karamellát. Fedjük be a tészta maradék részével és szórjuk a tetejére a maradék karamellát. 
  3. Mikróban magas hőfokon 2 perc alatt süssük készre. Fel fog púposodni. 
  4. Tálalhatjuk akár a bögrében, de ki is lehet borítani egy tányérra. Ilyenkor érdemes a sütés előtt a bögrét vagy más tűzálló tálat kivajazni és kilisztezni. Vaníliafagylalttal a legjobb - sajnos nem volt itthon - de porcukorral, egy bögre tejjel kiváló nasi. 

Megjegyzés

Sütés után fogyasszuk el, mert pár óra állás után kiszárad.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése