2013. július 30., kedd

Garnélanyársak klasszikusan

Igazából egy végtelenül egyszerű receptről van szó, ami inkább csak amolyan útmutató vagy egy ötlet, hiszen, mint a legtöbb receptemet ezt is szabadon lehet variálni. Szeretem azokat az ételeket, amiket kedvem szerint többször elkészíthetek, és nem lehet észre venni, hogy ugyanaz a recept "magja". Kicsit ilyen ez a rák is. Ha alaposak vagyunk, akkor lehet még pácolni is a rákokat, én ezt a részt lustaságom miatt kihagytam. Az egyik felét serpenyőben, a másikat pedig sütőben grill fokozaton sütöttem meg.




Hozzávalók


- fél kiló garnélarák (nekem: négyesével nyársra húzva)

- fűszerek: só, bors, őrölt szárított fokhagyma, kurkuma, paprika, bazsalikom, petrezselyem, chilipaprika (ízlés szerint bármi)

- olívaolaj

Elkészítés

  1. A tepsit kiolajozzuk, illetve a rákokat is megkenjük olajjal, majd beszórjuk a fűszerkeverékkel. A tepsibe téve grill fokozaton 5 perc alatt készre sütjük. (Előmelegített sütőben)
  2. Ha serpenyőben sütjük, akkor szintén kenjük be olajjal, szórjuk be fűszerekkel és forró serpenyőben süssük mind a két oldalát fél fél percig, vagy addig, ameddig egy kicsit megpirul. Citrommal tálaljuk. Mindenki ízlés szerinti citromlével ízesítse a tányérján. Kitűnő előétel.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése