2013. június 24., hétfő

Szepesi burgonyás pirog

Nagymamámnál találtam egy könyvet, amiben sok jó recept volt. Elsősorban ugyan nem a gasztronómiáról szólt, hanem a zempléni térség kultúrájáról és életmódjáról, a végén mégis volt néhány oldalnyi recept. Ott olvastam erről a pirogról, és elhatároztam, hogy el is fogom készíteni. Jó sok baconnel és a szalonna zsírjával meglocsolva egy nagyon finom, de egyáltalán nem fogyókúrás étel kerekedett belőle.




Hozzávalók /6 főre/


- 40 dkg liszt

- 2 tojás

- kb. 1-1,5 dl víz

- 4-5 szem nagyobb krumpli

- 20 dkg juhtúró

- 1 kisebb fej vöröshagyma

- só, bors

- 5 szelet bacon


Elkészítés

  1. A krumplikat megpucoljuk, felkockázzuk és sós vízben puhára főzzük. Krumplinyomóval áttörjük, majd kihűtjük.
  2. A lisztet össze gyúrjuk a tojással, egy csipet sóval és annyi vízzel, amennyit felvesz. (A vizet fokozatosan adjuk hozzá a tésztához, nekem kb 1-1,5 dl vízre volt szükségem.) 
  3. A töltelékhez keverjük össze a krumplit a juhtúrót, reszeljük le a hagymát (én zokogtam közben), sózzuk, borsozzuk és keverjük össze az egészet. 
  4. A tésztát nyújtsuk ki minél vékonyabbra (1 mm) majd vágjuk fel 6x6 cm-es kockákra. Tegyünk a közepébe egy púpos evőkanálnyi tölteléket és hajtsuk fel, hogy egy háromszöget kapjunk. Forrásban lévő sós vízben főzzük ki a pirogokat 5-8 perc alatt. 
  5. A bacont vágjuk fel kockákra, majd egy kevés olajon pirítsuk meg. 
  6. A pirogot locsoljuk meg a bacon kisült zsírjával. Tejföllel, baconnel és metélőhagymával megszórva tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése