2013. május 7., kedd

Tavaszi 10 perces saláta

Úgy készült ez az étel, hogy túrós tésztát csináltam ebédre. Mikor a szalonnát pirítottam hozzá, eszembe jutott, hogy van még egy szelet csirkemell a dermesztőben, amit meg kéne enni. Nosza, befűszereztem, kisütöttem a szalonna zsírjában (a szalonnával együtt) néhány otthon talált zöldséggel összekevertem, és voala, finom kis tavaszi saláta kerekedett belőle negyed óra alatt. A recept azért jó, mert bárhogy lehet variálni, aszerint, hogy éppen mi van otthon. Én a mennyiségeket egy személyre írom, olyan arányban ahogy elkészítettem.



Hozzávalók (1 személyre)


- 1 szelet csirkemell

- kb. 5 dkg főtt császárszalonna (vagy bacon)

- 1 kis alma

- uborka

- ementáli sajt 

- 1 nagy levél jégsaláta

- só, bors, majonéz


Elkészítés

  1. A szalonnát kockákra vágjuk, és elkezdjük pirítani. Amikor már kiengedi a zsírját, és az át is forrósodott beletesszük a megmosott megtörölgetett, sózott, borsozott csirkemellet. Mind a két oldalát megsütjük. Körülbelül egyszerre lesz kész a bacon és a husi.
  2. Az almát, körülbelül háromujjnyi uborkát, két ujjnyi sajtot felkockázunk. A jégsalátát megmossuk, és kibélelünk bele egy tálkát. 
  3. A húst felkockázzuk ha elkészült.
  4. A tálkánkba rétegezzük a zöldségeket, almát sajtot és húst. Rétegenként megszórhatjuk pirított szalonnával. 
  5. Majonézzel kínáljuk. 

Tipp

Ha elhagyjuk a szalonnát nagyon egészséges és kíméletes ebédet kapunk. A saláta szerintem nagyon tápláló, én jól laktam egy ilyen adaggal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése