2013. május 8., szerda

Fekete rózsa

Pár hete ettem Mezőcsáton egy ilyen süteményt, ami nagyon ízlett, és már csak a formabontó külseje miatt is nagyon tetszett. Mivel nem tudtam ki készítette, nem volt lehetőségem a receptet elkérni. Egészen elkeseredtem emiatt, sőt meg is feledkeztem erről a süteményről. A napokban véletlenül fellapoztam egy nem sűrűn használt szakácskönyvemet, és mit látok a belső fedőlapján? ezt a sütit. Nagyon megörültem neki, és elolvasva a receptet azt gondoltam, kicsit rafinált ugyan, de gyerekjáték lesz. Na persze. Mint a képen is látható a süti nem annyira szép. Gondolkodtam is, hogy kirakjam-e, de úgy döntöttem, hogy annyira nem rossz, meg különben is az íze a lényeg. Akinek jobb a kézügyessége nálam annak biztosan szebben fog sikerülni.





Hozzávalók


A tésztához
- 30 dkg liszt

- 15 dkg porcukor

- 1 tojás

- 1 csomag sütőpor

- 5 dkg margarin

- 1 dl tejföl

A mákos töltelékhez
 - 10 dkg liszt

- 1 csomag sütőpor

- 10 dkg darált mák

- 1,5 dl tej

- 1 közepes reszelt alma

- a citrom reszelt héja

- 12 dkg margarin

- 10 dkg porcukor

A krémhez
- 4 dl tej

- 1 csomag vaníliás pudingpor

- 10 dkg margarin

- 10 dkg porcukor


Elkészítés

  1. A hozzávalókat gyúrjuk össze. Ha ragad, akkor adjunk hozzá még lisztet. Osszuk öt egyenlő részre a tésztát, kettőt belőle nyújtsunk egy kis tepsi méretére, és süssük meg 10-15 perc alatt 180°-on.
  2. A mákos töltelékhez a darált mákot keverjük el a cukorral és adjuk a tejhez, a lisztet vegyítsük el a sütőporral, majd alaposan dolgozzuk bele a margarint, majd a tejet végül az meghámozott és lereszelt almát és a citromot. 
  3. A maradék három rész tésztát nyújtsuk ki a választott tepsink formájára, osszuk el benne a mákos töltelék harmadát, (azért ne túl bőven mert kifolyik) és óvatosan tekerjük fel. Nem szabad szorosan, mert csúnya lesz inkább legyen a tekercs laza, de ne csorogjon belőle mindenhonnan a mák. Ezt csináljuk meg mindegyik rész tésztánál, és a három mások tekercset süssük meg 180°-on, 15-25 perc alatt. 
  4. A krémhez a pudingot a megszokott módon készítsük el a tejjel és a porcukorral. Tegyük félre hűlni pár percet, majd még langyosan keverjük bele a margarint.
  5. A süti összeállítása: Az egyik lapot kenjük meg bőven a pudingos krémmel. Tegyük rá a tekercseket szép sorban, szorosan. Ha túl nagy, vagy túl kicsi vágjuk méretre, vagy pótoljuk krémmel a hiányt. A tekercseket fedjük be krémmel, helyezzük rá a másik lapot. Ha maradt krémünk kenjük meg azzal, de olvaszthatunk a tetejére étcsokit is. 

Megjegyzés

Ez egy pici tepsi, de becsapós, mert nagy adag. Ujjnyi vastagságú szeleteket kettőbe, vagy háromba vágva tálaljunk. Aki nagy adagot szeretne készítheti a duplájával, akkor ne öt hanem hatfelé szedje a tésztát. (2 lap, 4 tekercs)  
A nyers maradékokat (tészta illetve töltelék) amit úgy látsz, hogy már sok lenne, használd fel tortának. Felhasználási javaslat itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése