2013. március 9., szombat

Csokis pavlova

A pavlova egy orosz balerináról, Anna Pavlováról kapta a nevét, mert a táncos szoknyája pont olyan könnyed volt mint ez az édesség. Nagyon sok helyen láttam már ezt a receptet, és úgy gondoltam, miért ne készíthetném el? Megcsináltam. Feladat végrehajtva. Ez a recept sok utasítás alapján egy furcsa egyveleg lett. Amit kapnom kellett volna: roppanós külsejű lágy belsejű édesség. Amit kaptam: lapos, tapintásra ragadó és lágy torta. Az ízével nem volt hiba, ilyennek képzeltem, finom volt, ám az állagán mindenesetre javítani kell. Vrábel Krisztina égre földre esküdött - némi túlzással - hogy a tojásfehérjéhez nem kell adni se keményítőt, se ecetet, mert így is fantasztikusan fel fog verődni a tojás. Felverődni felverődött, azzal nem volt hiba, viszont sütés után összeesett, valószínűleg ezen segített volna a keményítő. Ahogy elkészítettem:






Hozzávalók


- 8 tojásfehérje

- 1 fél citrom leve

- 25 dkg kristálycukor + a tejszínhez

- 3 lapos ek. cukrozatlan kakaópor

- 2,5 dl tejszín (egy zacskó)

- tetejére csokireszelék

- olaj


Elkészítés

  1. A tojásfehérjéket a citrommal habbá verjük. Amikor még nem kemény, de már hab állagú lassan hozzáadagoljuk a cukrot. 3-4 adagba tegyük hozzá, és az adagok között várjunk fél-fél percet. Egy fényes masszát kell kapnunk, ami vágható.
  2. Egy olajjal vékonyan megkent sütőpapírral bélelt tepsire halmozzuk a tojásfehérjét egy körben. 150°-ra előmelegített sütőben 75 percet sütjük. A sütőajtaját résnyire nyissuk ki, vagy támasszuk ki valamivel és úgy hűtsük ki. 
  3. A tejszínt ízlés szerinti cukorral (én két kiskanál vaníliás cukrot használtam) verjük fel, halmozzuk a torta tetejére. Idény szerinti friss gyümölcsökkel, csokireszelékkel, vagy ízlés szerint bármivel díszítsük.

Megjegyzés

Természetesen kevesebb tojásfehérjével is el lehet készíteni, (nekem sok van itthon) viszont a cukrot ne egyenesen arányos módon számítsuk hozzá, mert egy kicsit több kell akkor is. (pl. 4 tojásfehérjéhez 10-13 dkg-ot használjunk, inkább 20-at.)

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki :)
    Ezeket mind el is készíted?
    Biztos finom :)
    Sok sikert a bloghoz :)
    (bocs a smyle-kért)

    VálaszTörlés
  2. Örülök, hogy tetszik. Igen, ezek a saját fényképeim. :D És köszönöm! :D

    VálaszTörlés