2013. március 28., csütörtök

Csirkés brokkolis penne

Néhányszor már elbúcsúztattam a telet, de úgy tűnik magyarosan távozik. (Aki nem ismeri az ide vonatkozó mondást: az angolok búcsúzás nélkül távoznak, a magyarok távozás nélkül búcsúzkodnak.) Mikor belegondoltam, hogy havas Húsvétunk lesz, elszörnyedtem. Mondjuk a hidegben jobban esik a sonka és tojás, de akkor is, ez ijesztő. Bizarr volt látni az általános iskolák udvarain a hónyulakat. 
Ezen az estén valami könnyűt akartam csinálni - már csak a böjt miatt is - ezért erre a finom nagyon jól variálható tésztára esett a választásom. Eredetileg rakott pennét akartam csinálni, ugyanezekből a hozzávalókból, de meggondoltam magam. :) Ebből is látszik, hogy nem csak a hozzávalókon, hanem az elkészítés módján is lehet változtatni.


 

Hozzávalók /6 főre/


- 20 dkg csirkemell

- 1 brokkoli

- 1 fej vöröshagyma

- 2-3 gerezd fokhagyma (én kettőt tettem bele, de elbírt volna még egyet)

- 6 nagy evőkanál tejföl

- 2 ek. liszt

- 2-3 ek. víz

- só, bors

- 50 dkg penne 

Elkészítés

  1. A húst kis kockákra vágjuk, a brokkolit pedig rózsáira bontjuk. A hagymát apróra vágjuk, a fokhagymát pedig pürésítjük.
  2. A hagymát kevés olajon megpirítjuk, majd hozzáadjuk a husit és a brokkolit is. (Amennyiben az nem párolt, hanem friss. Ha már előkészítettet használunk, akkor csak a végén adjuk hozzá.) Megsózzuk, borsozzuk, majd egy kevés vizet öntünk alá, egy fedő alatt 10-15 percig pároljuk. Ha a brokkoli is megpuhult, akkor van kész.
  3. A tejfölt alaposan kikeverjük a liszttel, és egy kevés (kb. 3-4 ek.) vízzel. Hozzáadjuk a már elkészült husihoz, és felforraljuk. 
  4. A tésztát a csomagoláson feltüntetett idő alatt megfőzzük.
  5. A tésztát összekeverjük a szósszal, és úgy tálaljuk, vagy ha úgy tetszik külön külön a kettőt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése